Veel gestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?
Wellicht staat jouw vraag tussen de antwoorden van de meestgestelde vragen. Kan je het daar niet vinden? Neem dan contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen!
Bestellen
Wat zijn de actievoorwaarden?
Webonly actie: 2+1 gratis*
Alle schietoorbellen, trouw- en vriendschapsringen, speciale bestellingen, Disney, Guess, Cluse, Tiny Tips, Lorus, Spotter, giftcards en Sale artikelen zijn uitgesloten van deze actie. Het is noodzakelijk dat je bij deze 2+1 gratis actie drie items aan je winkelmandje toevoegt. Vervolgens krijg je het goedkoopste item gratis. Deze actie is niet geldig i.c.m. andere kortingscodes en deals. De actie is wél te combineren met de 10% member korting.
Schalins, Y&M en Two Hearts trouwringen: 2e trouwring gratis*
Bij aankoop van een paar trouwringen ontvang je de tweede en goedkoopste trouwring gratis. Deze actie is niet geldig bij aankoop van twee trouwringen met diamant. Bij aankoop van twee trouwringen met diamanten ontvang je de tweede en goedkoopste trouwring met 50% korting. Verlovingsringen zijn uitgesloten van deze actie. Deze actie is ook uitgesloten van andere SOLDEN aanbiedingen.
2e relatiering gratis*
Bij aankoop van een paar relatieringen ontvang je de tweede en goedkoopste relatiering gratis. Deze actie is niet geldig bij aankoop van twee relatieringen met diamant. Bij aankoop van twee diamanten relatieringen ontvang je de tweede en goedkoopste relatiering met 50% korting. Deze actie is uitgesloten van andere SOLDEN aanbiedingen.
2e vriendschapsring gratis*
Bij aankoop van een paar vriendschapsringen ontvang je de tweede en goedkoopste relatiering gratis. Voor de tweede en goedkoopste vriendschapsring. Deze actie is uitgesloten van andere aanbiedingen in de SOLDEN.
Email campagne €5,- korting*
Wanneer je voor ons extra gegevens invult, ontvang je een cadeaubon t.w.v. €5,-. Deze kan je inleveren bij besteding vanaf €25,- en is 1 maand geldig. De cadeaubon is geldig in onze webshop en onze winkels. De korting is geldig op alle lopende aanbiedingen, de korting geldt niet op onderstaande 'uitzonderingen van promoties en kortingscodes'. Inschrijven voor de nieuwsbrief kan hier.
Sovendus €7,50,- korting*
De cadeaubon is in te leveren in onze webshop. De korting is geldig op alle lopende aanbiedingen en in te leveren in onze webshop bij een minimale besteding van €30,-. De korting is geldig op alle lopende aanbiedingen, met uitzondering van onderstaande informatie bij 'uitzonderingen van promoties en kortingscodes'.
FriendsDeal*
Onze FriendsDeal is geldig voor alle Lucardi Friends klantkaarthouders. De korting is in de winkel enkel geldig op vertoon van de email die je ontvangen hebt en je klantenkaart. Online is deze enkel geldig met de kortingscode uit de email. De Lucardi Friends korting geldt niet op onderstaande 'uitzonderingen van promoties en kortingscodes'.
Uitzonderingen van promoties en kortingscodes*
Alle Guess juwelen en Diamond Solitair juwelen uit de Lucardi Diamond Collection hebben een eigen prijslijn en lopen niet mee met andere aanbiedingen en promoties. Dit is ook het geval voor Invicta, Breil, Festina, Clueless, Myla, Disney, K3, Camille, Spotter horloges, G-Shock horloges, Bering horloges, Lorus horloges en Cluse horloges en trouw- relatie- en vriendschapsringen, en onze services als gravures, reparaties, speciale bestellingen en cadeaukaarten.
Actie op 9 karaat juwelen*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, trouwringen, speciale bestellingen en reeds afgeprijsde items zijn uitgesloten van deze actie.
Actie op zilver en stalen juwelen*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, vriendschapsringen, speciale bestellingen, Guess, en reeds afgeprijsde items zijn uitgesloten van deze actie.
Actie op bijna alles*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, Lorus, Cluse, Diamond Solitair, trouwringen, vriendschapsringen, reeds afgeprijsde items en bijoux items zijn uitgesloten van deze actie.
Webonly actie: extra korting op alles*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, Lorus, Cluse, Diamond Solitair, trouwringen, vriendschapsringen, Sale, bijoux, Speciale bestellingen en cadeaukaarten zijn uitgesloten van deze actie. De korting wordt verrekend in het winkelmandje.
Webonly actie op 9 karaat*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, trouwringen, speciale bestellingen en sale zijn uitgesloten van de actie.
Webonly actie op goud & diamant*
Alle schietoorbellen, schietpiercings, trouwringen, Iris Zeilstra collectie , Diamond Solitair, speciale bestellingen en Sale zijn uitgesloten va deze actie.
Op welke manieren kan ik betalen?
Bij Lucardi kan je jouw online bestelling op verschillende manieren betalen. Bekijk hieronder het overzicht van betaalmethodes en de giftcards die we accepteren.
Bancontact - Betalen met je betaalkaart vanuit je eigen vertrouwde online betaalomgeving.
Mastercard - Betaal jouw bestelling via je Mastercard door je creditcardnummer, vervaldatum en veiligheidscode in te voeren.
VISA - Betaal jouw bestelling via je VISA door je creditcardnummer, vervaldatum en veiligheidscode in te voeren.
Paypal - Betaal je online bestelling gemakkelijk en snel met je Paypal account.
Klarna* - Liever achteraf betalen? Dan kan je ook gebruik maken van Klarna. Klarna stuurt je na de levering een digitale factuur toe die via een bankoverschrijving kan worden voldaan. Deze betaalmethode is alleen geldig als je bestelling aan alle volgende voorwaarden voldoet:
- Het bedrag is niet hoger dan €125,-,
- Je kiest voor thuisbezorging
- Het factuur en leveradres zijn hetzelfde
- Je bestelling bestaat niet alleen uit digitale cadeaukaarten
* Bij speciale bestellingen met een lange levertijd, de levertijd staat vermeld bij het artikel op de website, stuurt Klarna een factuur op het moment van de bestelling. Betaling van de factuur aan Klarna moet binnen 30 dagen plaatsvinden na factuurdatum. Bij lange productietijd kan het zo zijn dat je de factuur al moet betalen voordat je het artikel geleverd hebt gekregen.
Hoe meet ik mijn armbandmaat?
Wil je weten welke armbandmaat je hebt, dan zijn er verschillende manieren om daar achter te komen. Wij hebben hier een aantal handige manieren voor je op een rijtje gezet. Of je nu helemaal geen armband hebt of een goedpassende armband, maar je weet even niet meer welke maat het was? Wij helpen je hier graag mee! Print of bekijk dit document voor alle tips, of lees deze pagina door.
Kan ik mijn juweel of horloge laten graveren en wat zijn de kosten?
Wil jij je juwelen of horloge een persoonlijke toets geven? Dan kan je het bij Lucardi laten graveren! Zo maak je je accessoire extra bijzonder. Je leest op deze pagina alles wat je moet weten!
Graveren in de webshop
In onze webshop zie je bij ieder product dat gegraveerd kan worden de optie 'graveren' staan. Wanneer je hierop klikt komt er een tekstvakje tevoorschijn waar je de naam, initialen, een woord of zin kan ingeven die in het gekozen juweel gegraveerd moet worden. Daarna kun je bestellen. Een gravure kost €9,99 (inclusief BTW) en de levertijd van gegraveerde artikelen is aangepast. Let wel op: als je artikel eenmaal gegraveerd is, kan je het niet meer terugsturen!
Zie je geen graveerknop bij een product in onze webshop? Dan kan het niet online gegraveerd worden.
Hoe meet ik mijn ringmaat?
Wil je weten welke ringmaat je hebt, dan zijn er verschillende manieren om daar achter te komen. Wij hebben hier een aantal handige manieren voor je op een rijtje gezet. Of je nu helemaal geen ring hebt of een goedpassende ring, maar je weet even niet meer welke maat het was? Wij helpen je hier graag mee! Print of bekijk dit document voor alle tips, of lees deze pagina door.
Bezorgen & Levering
Wat is de levertijd?
Wanneer jij jouw bestelling op werkdagen voor 19:00 hebt geplaatst dan zal je deze de volgende werkdag* ontvangen. Wanneer je gekozen hebt voor een ander thuisleveringsmoment, dan doen wij onze uiterste best om de bestelling op de door jouw gekozen manier te leveren.
Op het moment dat we jouw pakketje verzenden zullen we je alvast een update per mail sturen met de benodigde informatie. Je ontvangt een track & trace code, zowel bij een brievenbuspakketje als een pakketje dat aan de deur wordt afgeleverd. Je kunt jouw track & trace code invullen bij BPost. Op deze manier weet je precies wanneer je jouw pakketje mag verwachten!
Ben je niet thuis? De bezorger zal je pakketje nog een keer aanbieden. Als je dan ook niet thuis bent, dan wordt je pakketje bezorgd bij een BPost afhaalpunt.
*Er zijn een aantal uitzonderingen op bovengenoemde levertijden. Dit staat ook altijd bij het product vermeld.
Wat zijn de verzendkosten?
In onze webshop kan je kiezen voor verschillende leveringsmethodes. Deze hebben ook allemaal verschillende verzendkosten, hieronder vind je een overzicht.
- Thuislevering via brievenbus: €1,99 (of gratis bij een besteding vanaf €49,99*)
- Thuislevering pakje: €3,95 (of gratis bij een besteding vanaf €49,99*)
Hoe wordt een bestelling thuis geleverd?
Wij leveren onze producten standaard in een gratis luxezakje. Handig voor als je een cadeautje wil geven!
Je ziet deze verpakking op onze website staan op de productpagina, zo weet je precies wat je mag verwachten. Wanneer je meerdere producten bestelt, dan kan het wel zo zijn dat er meerdere juwelen in één gratis cadeauverpakking zitten. Dit doen we uit duurzaamheidsoverwegingen.
Wens je toch liever een luxere geschenkverpakking? Dat kan! Selecteer in het winkelmandje de optie 'Luxe cadeauverpakking' en selecteer de cadeauverpakking die jij graag wilt! Je betaalt hiervoor wel een meerkost.
Als je kiest voor een ander factuuradres dan het leveringsadres, dan zorgen we ervoor dat de prijs niet zichtbaar is en dat we de producten in losse luxezakjes of in de aangekochte luxe cadeauverpakking leveren. In alle andere gevallen is de prijs op het label wel zichtbaar.
Retourneren
Wat zijn de voorwaarden?
Heb je iets besteld, maar is het niet wat je ervan verwacht had? Dan kan je ervoor kiezen om het bestelde product terug te sturen indien deze nog ongedragen en/of onbeschadigd is. De retourtermijn is 60 dagen.
Speciale/ gepersonaliseerde bestellingen kunnen niet retour gestuurd worden. Denk hierbij aan trouw- en verlovingsringen en producten die we speciaal voor jou hebben gegraveerd.
Wanneer je pakketje weer in ons magazijn aankomt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Van zodra de retourzending is verwerkt, vervalt de betalingsplicht voor het artikel of wordt het betaalde bedrag en eventuele extra verzendkosten na maximaal 14 dagen terug gestort op je rekening.
Wanneer je een artikel retourneert, krijg je de aankoopwaarde van het artikel terug. Wanneer je je gehele bestelling retourneert krijg je de aankoopwaarde plus de eventueel betaalde bezorg- en administratiekosten terug. Het bedrag zal Lucardi op je bankrekening terugstorten. Heb je een aankoop gedaan met een creditcard dan wordt het bedrag door Lucardi gecrediteerd. Bij een betaling met Klarna komt de vordering te vervallen. Mocht het bedrag al voldaan zijn, dan wordt dit via Klarna teruggestort. Wanneer je jouw bestelling (deels) met een giftcard hebt betaald, ontvang je een nieuwe digitale giftcard met daarop dat deel van de aankoopwaarde.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
Omdat piercings hygiënische producten zijn kunnen deze enkel worden teruggestuurd indien ze nog in de originele gesloten verpakking zitten en verzegeld zijn. Wanneer het piercing juweel in het lichaam geweest is, kan deze niet meer teruggestuurd worden, dit wegens gezondheidsbescherming en hygiëne.
Daarnaast kunnen de Studex advanced 2-in1 after care cleanser en de Studex after piercing lotion ook niet teruggestuurd worden wegens gezondheidsbescherming en hygiëne. Dit omdat het niet gecontroleerd kan worden of het artikel gebruikt is.
Hoe kan ik mijn pakket terugsturen?
Terugsturen kan binnen 60 dagen via de volgende methoden:
Via een DHL-servicepunt
Met het bijgeleverde retourformulier en sticker kan je gemakkelijk en snel producten terugsturen. Wanneer je onze retoursticker gebruikt, dan is dat geheel gratis. (Je bent echter niet verplicht deze optie te gebruiken. Het gebruik van deze sticker heeft ook geen invloed op het teruggaverecht en/of herroepingsrecht.) Wil je een product terugsturen, verpak deze dan eenvoudigweg in een doosje. Op het retourformulier kan je aangeven waarom je jouw bestelling terug stuurt.
Verpak je product(en) en het retourformulier zorgvuldig in een doos en plak het retouretiket erop. Je kan de retourzending afgeven bij een BPost servicepunt, zodat je geen porto aan hoeft te betalen.
Via de post
Wanneer je je bestelling terugstuurt via post, stuur het dan inclusief alle toebehoren, met het retourformulier of andere herkenning van jouw order terug in een deugdelijke verpakking. Wij adviseren een bestelling per doos te verzenden en niet via briefpost, omdat hierbij de kans groter is dat het makkelijker zoek raakt.
Vul op het retourformulier de reden van retour (niet verplicht) in en stuur het product met de retoursticker naar ons toe op volgend adres:
Lucardi Backoffice
Postbus 19385
2500 CJ Den Haag
Nederland
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na het terugsturen?
Wanneer je pakket weer in ons magazijn aankomt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Van zodra de retourzending is verwerkt, vervalt de betalingsplicht voor het product of wordt het betaalde bedrag in maximaal 14 dagen teruggestort op je rekening.
--
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van een alternatieve aflevermethode dan de goedkoopste standaard levering) onmiddellijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of dat er is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Producten & Garantie
Heb ik garantie op mijn product?
In de onderstaande tabellen vind je de garantie duur voor juwelen per materiaal en voor horloges. Op je aankoopbewijs kan je terug zien van wat voor materiaal jouw juweel is gemaakt. De garantietermijn geldt op fabriek- en materiaalfouten, stenen en verkleuren.
De afgegeven garantie doet niets af aan de wettelijke rechten die je hebt. Om een beroep te doen op service of garantie verwijzen we je, met het aankoopbewijs, naar één van onze filialen. Klik hier voor het dichtstbijzijnde filiaal bij jou in de buurt.
Juwelen
- Staal - 3 maanden
- Zilver- 3 maanden
- Verguld- 3 maanden
- 9 karaat - 3 maanden
- Titanium- 3 maanden
- 14 karaat goud - 6 maanden
- 18 karaat goud - 6 maanden
- Bijoux- Geen garantie
Juwelen uitzonderingen
- Guess - 1 jaar
- Eve - 1 jaar
- Studex oorbellen - 30 jaar
Horloges
Op horloges hebben we een garantietermijn van 1 jaar op het uurwerk. Op bepaalde merken zijn uitzonderingen van toepassingen:
- Citizen - 2 jaar (uurwerk)
- Bering - 3 jaar (uurwerk)
De garantie op horloges is niet van toepassing bij schade op de volgende onderdelen:
- Horlogeglas
- Horlogebandje
- Horlogekast
- Indexering
- Kroon/schroef
- Wijzers
De bovenstaande garantietermijnen zijn niet meer van toepassing wanneer je jouw juweel of horloge onjuist hebt gebruikt, bij ongelukken, bij waterschade (tenzij het om een waterdicht horloge gaat) of wanneer je jouw horloge zelf hebt open gemaakt.
Om zo lang mogelijk plezier te hebben van jouw juweel of horloge is het belangrijk dat je er voorzichtig mee om gaat. Bij horloges is het belangrijk dat je heftige schokken, aanraking met chemische producten en magnetische invloeden zo veel mogelijk voorkomt. Ook moet je goed opletten dat de kroon of schroef van je horloge altijd afgesloten is. Als deze open blijft staan, kan de waterdichtheid niet gegarandeerd worden.
Kan ik een juweel of horloge laten repareren?
Juweeltjes en horloges kunnen op veel verschillende manieren gerepareerd worden. Iedere reparatie brengt zijn eigen kosten met zich mee. Hoeveel het precies kost, hangt af van het materiaal van het product en de grootte van de reparatie. We kunnen de kosten altijd voor je opvragen. Neem contact op met onze klantenservice via klantendienst@lucardi.be of via de chat bij vragen over reparaties! Bekijk de lijst met reparaties die we voor je kunnen uitvoeren.
Kan ik gaatjes laten schieten bij Lucardi?
Ja dat kan zeker! Bij Lucardi is het schieten van gaatjes gratis, je betaalt alleen voor de schietoorbellen en deze zijn al verkrijgbaar vanaf €19,99.
Lees hier meer over het schieten van gaatjes.
Lucardi schiet oorbellen vanaf 3 maanden oud. Tot een leeftijd van 16 jaar moet er een ouder of voogd aanwezig zijn om het toestemmingsformulier te ondertekenen. In de winkel kan er ook gevraagd worden naar een geldig legitimatiebewijs. Daarnaast schiet Lucardi bij zwangere geen gaatjes.
Een afspraak maken om gaatjes te schieten is niet nodig. Je kan hiervoor altijd binnen lopen bij jouw dichtstbijzijnde Lucardi winkel.
Hoe kan je juwelen het beste onderhouden?
Als je een mooi juweel hebt, dan wil je natuurlijk dat het zo lang mogelijk mooi blijft. Dit doe je door er zorgvuldig mee om te gaan en door het af en toe te reinigen. Lees hier hoe je je sieraad mooi houdt. Je vindt er ook per materiaal de beste schoonmaaktips!
Kan ik een piercing laten zetten bij Lucardi?
Bij Lucardi kan je terecht voor het laten zetten van een piercing in het platte gedeelte van het kraakbeen in je oor. Je leest hier meer over het piercen bij Lucardi
Ook kan je in bepaalde Lucardi filialen een neuspiercing laten zetten. Voor meer informatie over het piercen van de neus én de filialen waar dit mogelijk is kan je deze blog lezen.
Je hoeft geen afspraak te maken voor het piercen. Wil jij graag je oor of neus laten piercen? Kom dan langs bij jouw dichtstbijzijnde Lucardi winkel.
Neem contact met ons op
Stel je vraag via de onze chat
Wij zijn via de chat bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 en op zaterdag van 10:00 tot 16:00.
Stel je vraag via e-mail
Stuur ons een e-mail via klantendienst@Lucardi.be. We proberen je berichtje zo snel mogelijk te beantwoorden.
WhatsApp contact
Wist je dat je ons ook kan bereiken via WhatsApp? Wij zijn bereikbaar op maandag t/m woensdag van 09:00 tot 17:00 en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 via telefoonnummer: +31 (0)70-3766361.
Telefonisch contact
Wil je liever telefonisch contact? Dat kan ook! Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 via telefoonnummer: +31 (0)70-3766361.